Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Tyczyn Wypożyczalnia
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(502)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(-)
Konopnicka Maria
(356)
Krzyżanowski Julian
(343)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(258)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Kraszewski Józef Ignacy
(217)
Mickiewicz Adam
(214)
Sienkiewicz Henryk
(205)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Słowacki Juliusz
(154)
Steel Danielle
(139)
Lech Justyna
(138)
Roberts Nora
(137)
Orzeszkowa Eliza
(136)
Rolando Bianka
(131)
Zarawska Patrycja
(131)
Courths-Mahler Jadwiga
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Fabianowska Małgorzata
(112)
Prus Bolesław
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Wilczek Piotr
(90)
Brzechwa Jan
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Clark Brenda
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Chotomska Wanda
(81)
Bourgeois Paulette
(80)
Iwaszkiewicz Jarosław
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Włodarczyk Barbara
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Spirydowicz Ewa
(75)
Szulc Andrzej
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Mazan Maciejka
(67)
Lange Antoni
(65)
Polkowski Andrzej
(61)
Amber. Srebrna Seria
(60)
Andersen Hans Christian
(60)
Popławska Anna
(60)
Shakespeare William
(60)
Webb Holly
(60)
Drabik Wiesław
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Chmielewska Joanna
(58)
Głowińska Anita
(58)
Keff Bożena
(58)
Tuwim Julian
(58)
Dąbrowska Maria
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Wilusz Tomasz
(57)
Szal Marek
(56)
Jaczewska Edyta
(55)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Siewior-Kuś Alina
(54)
Grabiński Stefan
(53)
Kowalczyk Agata
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Mróz Remigiusz (1987- )
(53)
Krześniak Renata
(52)
Król Michał
(52)
Marlier Marcel
(52)
Ochab Janusz
(52)
Olejnik Donata
(52)
Musierowicz Małgorzata
(51)
Bunsch Karol
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Makuszyński Kornel
(49)
Mirandola Franciszek
(49)
Możdżyńska Aldona
(49)
Szekspir William
(49)
Gellner Dorota
(48)
Grabowski Andrzej
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Ostrowska Bronisława
(48)
Wolny-Hamkało Agnieszka
(48)
Norwid Cyprian Kamil
(47)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Mózg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Pewność siebie
(1)
Psychoterapia
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Szczęście
(1)
Wrażliwość
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Highly Sensitive Child. Helping Our Children Thrive When the World Overwhelms Them.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tyczyn Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mądry poradnik, opisujący w jaki sposób najnowsze odkrycia z dziedziny neuropsychologii mogą pomóc w zmianie sposobu myślenia i poprawie jakości życia. Wystarczy kilka minut dziennie, aby dzięki ukrytej mocy codziennych doświadczeń zbudować nowe struktury neuronowe w mózgu i całkowicie zmienić swoje życie! W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągać wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg nadal działa tak samo - każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i „pamięta” o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i „zaprogramować” swój mózg tak, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego, na czym się koncentrujemy. Jeśli nieustannie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębienie, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie „zaprogramowany” na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tyczyn Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tyczyn Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie pewności siebie : podejście skoncentrowane na współczuciu / Mary Welford ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2021 rok. - Sopot : GWP, 2021. - 292, [3] strony : ilustracje ; 25 cm.
Tytuł oryginału: "The Compassionate mind approach to building self-confidence" 2012. Na okładce podtytuł: CFT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tyczyn Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej